söndag 24 februari 2013

Znoks violer

Det här är mitt absoluta favorit tyg, någonsin. Jag köpte en meter i sista sekund innan det tog slut, utan att jag visste vad det egentligen skulle bli. Tyget var om möjligt ännu finare på riktigt än vad det var på bilden hos Znok.

 Så jag beslutade att det här var "mitt" tyg. Jag skulle bara sy till mig själv i det. vilket visade sig vara lättare sagt än gjort eftersom jag så sällan syr till mig själv och det här syddes i våras/somras och det var bland det första jag sydde till mig själv. Det blev vantar, mössa och scarfs :)

När våra vänner sedan skulle gifta sig hade jag bara en liten snutt kvar av tyget, så det räckte inte till så mycket, kom jag på att jag fortfarande hade min klänning från studenten kvar. Från början var hela klänningen isvit, men jag sprätte bort överdelen och bytte ut den mot mina älskade violer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar