onsdag 3 april 2013

Förklädesklänning med spets

Det händer massor just nu, vilket gör att min planering inte riktigt är lika förberedd som vanligt. Samma vecka som påsk kom jag på att fråga Skrållans dagmamma hur de skulle göra med påskfirandet på skärtorsdagen, om de skulle klä ut sig eller om det var en "vanlig" dag för dem. De skulle ha lite extra påskmys och de som ville klä ut sig fick göra det. Eftersom det var alldeles för sent att beställa tyg och med rejält tidsbrist körde jag till en affär i stan (där jag aldrig köpt något förut) och hittade ett prickigt bomullstyg som kändes sådär lagom "påskigt". Jag ville sy något som inte bara kunde användas till påsk, utan som faktiskt kunde användas i sommar också.

Den här modellen på klänning är ganska enkel att sy, så jag sydde på en bredare spets nertill för att göra den lite extra fin :)

Mönstret är McCall´s Easy stich´n save M5353.

Vävt bomullstyg är inte min favorit att sy i, det gör liksom inte riktigt som jag vill. Antagligen för att jag är så van vid att sy i alla fina mjuka tyger. Men övning ger färdighet och jag blev riktigt nöjd med den här klänningen som känns både påskig och somrig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar