fredag 3 maj 2013

Hello Sailor!

Tänk vad lite sol och fågelkvitter kan göra med sylusten :)
Jag älskar det här randiga tyget, det är samma härliga kvalité som det blå och vitrandiga. Båda är köpta på Gitte´s.  Först ut blev ett par shorts till Skrållan. Jag tycker den här modellen är så himla söt! De blir perfekta till sommarens (förhoppningsvis) varma dagar. Mönstret är ett gratismönster jag hittat på nätet för längesedan och fanns i stl 68 och 80, så jag har förstorat det.

Givetvis skulle hon ha en matchande tröja till! Mönstret är från senaste numret av Ottobre (nr 3/2013), men i tidningen är det en klänning som jag använde "överdelen" till och förlängde. Jag passade även på att sy en tröja till mig själv (vilket jag dragit mig för ganska länge). Mönstret kommer från Sy! Från hood till skjortklänning av Jenny Hellström Ruas. En bok jag verkligen rekommenderar  Den är full av fina och bra mönster som man kan variera i all oändlighet.


Trycken på både shortsen och tröjorna har jag skurit ut i vinyl med Cameon och sedan strykt på plaggen. Vinylen har jag köpt i en grupp på Facebook, "El-finos pyssel", toppenservice och de allra bästa priserna! Jag köper numer all min vinyl av dem, eftersom jag upplever kvalitén betydligt bättre än på andra jag testat + att de är världens trevligaste och skickar snabbt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar